Županijsko natjecanje u čitanju naglas

28.10.15. Događanja Središnja knjižnica

Najuspješniji s gradskih i općinskih natjecanja odmjerili su čitalačke snage na županijskom natjecanju u čitanju naglas 28. listopada 2015. od 10 sati u dvorani Središnje knjižnice.

Melisa Džombić, učenica 5. razreda Osnovne škole "Ivo Lola Ribar" iz Labina, bila je najuspješnija u mlađoj kategoriji, Aleksej Vasiljev Slavik iz Osnovne škole Milana Šorga Oprtalj osvojio je drugo mjesto, dok je treći bio Dragan Džigumović iz pulske Osnovne škole Stoja. U starijoj kategoriji pobjedu je odnio Emir Kudić, učenik 8. razreda pulske Osnovne škole Stoja, Ana Švić iz Osnovne škole Vladimira Nazora Potpićan bila je druga, a treće mjesto zauzela je Olga Đusić iz oprtaljske Osnovne škole Milana Šorga.

Natjecanje u čitanju naglas namijenjeno je učenicima od 3. do 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, a organizira se u dvije starosne kategorije: mlađa (učenici 3., 4. i 5. razreda) i starija (učenici 6., 7. i 8. razreda). Natjecatelji predstavljaju knjigu po vlastitom izboru, uz preporuku učitelja mentora, školskog ili dječjeg knjižničara, a u obzir dolaze isključivo prozna djela hrvatske i strane književnosti primjerena uzrastu natjecatelja.

Koji će učenici predstavljati Istarsku županiju 19. i 20. studenog 2015. godine u Sisku na nacionalnom natjecanju u čitanju naglas odlučila je četveročlana prosudbena komisija, odnosno glumica i kantautorica Elis Lovrić, novinarka Jovana Prusac Fabris, voditeljica Matične službe za školske knjižnice Istarske županije Liana Diković i počasni član Leo Pranjić, pobjednik nacionalnog natjecanja u čitanju naglas 2013. godine.

Natjecanje u čitanju naglas treći se put održava u Mjesecu hrvatske knjige u organizaciji Hrvatskog knjižničarskog društva – Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež i Narodne knjižnice i čitaonice „Vlado Gotovac“ Sisak. Ova se nacionalna akcija organizira s ciljem poticanja i popularizacije knjiga, čitanja i čitanja naglas, razvijanja ljubavi prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena, unapređenja čitalačkih sposobnosti učenika, naglašavanja čitanja kao temelja cjeloživotnog obrazovanja, poticanja usmenog izražavanja i razvijanja motivacijskih sposobnosti.