Bloomsday u Puli 2016.

27.04.16. Novosti Središnja knjižnica

Program ovogodišnjeg Bloomovog dana, u čast irskog pisca Jamesa Joycea, održat će se 16. i 17. lipnja na raznim gradskim lokacijama.

Gradska knjižnica i čitaonica Pula četvrtu godinu zaredom u suradnji s udrugom Bloomsday Croatia i Turističkom zajednicom grada Pule organizira višednevni festival Bloomsday u Puli kojim promiče važnost čitanja, kulturne vrijednosti u zajednici, očuvanje i shvaćanje kulturnog i povijesnog nasljeđa te poticanje umjetničkog razvoja i čitalačkih navika djece i mladih.

I ove godine pripremamo programe kojima ćemo uključiti djecu i mlade.

U svibnju je planirano održavanje Male škole kreativnog pisanja, na temu Jamesa Joyce i Pule, s posebnim naglaskom na njegov život u Puli, koju će vodti prof. Vladimir Papić. Svi radovi nastali bit će uvršteni u e-knjigu koja će biti objavljena na stranicama Knjižnice, a sudionici nagrađeni.

Također, bit će održani i kreativno-edukativni susreti u Titovom parku u suradnji s Teatrom Naranča, stručni skup profesora engleskog jezika u dvorani Središnje knjižnice uz zanimljiva gostovanja te izložbe. Više o programima moći ćete uskoro pročitati u našem kalendaru događanja.

Pula je jedan od rijetkih europskih gradova koji se mogu dičiti činjenicom da je, iako u kratkom razdoblju, bila domom Jamesa Joycea. U glavnoj ratnoj luci tadašnje Austro-Ugarske Monarhije Joyce je napisao značajan dio svoje zbirke kratke priče Dublinci, čije je likove kasnije oživio u Uliksu, romanu kojim je iz temelja promijenio tijek književnosti i predstavilo niz književnih inovacija. Bloomsday je dan posvećen liku i djelu irskog književnika Jamesa Joycea i obilježava se 16. lipnja u 20-ak zemalja svijeta brojnim književnim i drugim kulturnim programima s ciljem populariziranja knjige i čitanje, a time i educiranja i senzibiliziranja građana o važnosti književnog, i općenito kulturnog, nasljeđa.

Programi kojima Knjižnica obilježava Bloomsday u Puli 2016. osmišljene su na način da motiviraju djecu i mlade i potiču ih na umjetničko izražavanje, povezivanje i promišljanje književnosti u povijesnom i geografskom kontekstu, čitanje i promišljanje o kulturnom nasljeđu te u konačnici njihovom vrednovanju. Kroz aktivnosti pod vodstvom stručnih osoba stvaraju čitalačke navike, educiraju se i oblikuju kritičko mišljenje.