Pretraži katalog knjižnice ili web stranicu

Novosti

Djeca

Čitajmo zajedno: obiteljske pričaonice za djecu od rođenja do polaska u školu i njihove roditelje

Na Odjelu za djecu i mlade započinje novi redovni program obiteljskog čitanja: pričaonice namijenjene djeci od rođenja do polaska u školu te njihovim roditeljima i starateljima. Tijekom radionica provodit će se aktivnosti čitanja naglas koje potiču razvoj vještine slušanja, obogaćuju rječnik, potiču maštu i imaju pozitivan utjecaj na cjelokupan razvoj djeteta.

Čitajmo zajedno održavat će se svakog petka u 18 sati na Odjelu za djecu i mlade Središnje knjižnice.

Cilj je ovih radionica izgraditi i prenijeti pozitivan odnos prema čitanju i slušanju, potaknuti želju i interes za čitanje i knjigu, približiti djeci svijet slikovnica i knjiga, potruditi se da djeca zavole čitati, da im to postane užitak i svakodnevna navika.

Temeljne životne navike dijete usvaja i stječe od svoje najranije dobi u krugu obitelji, a posebnu pozornost valja posvetiti usvajanju vještine čitanja i to upravo kod male djece, budući da su prve godine života najbitnije u formiranju ličnosti.

Uz roditelje, koji su prva veza djeteta i vanjskog svijeta, uz djedove i bake, odgojiteljice i odgojitelje u jaslicama i vrtićima, kasnije učiteljice i učitelje u školi, svakako i knjižnice imaju veliku ulogu na putu razvijanja čitateljskih navika i ljubavi prema knjizi i pisanoj riječi.


Dobrobit čitanja djeci od najranije dobi

Djeca kojima se čita i priča od najranije dobi brže se razvijaju, zainteresiranija su za okolinu, brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine i spremna su za samostalno čitanje. Rano stečene čitateljske navike pretpostavka su uspješne sposobnosti čitanja za školovanje i  dalji život.
Pedagoško-animacijskim aktivnostima knjižnica nastoji potaknuti zanimanje za knjigu, probuditi u djeci užitak čitanja i unaprijediti čitateljska postignuća kod najmlađih korisnika knjižnice.
Čitanjem knjiga djeca pronalaze nove odgovore na svoja pitanja, obogaćuju svoj spoznajni i emocionalni svijet, razvijaju maštu i kreativnost, upuštaju se u jednu predivnu pustolovinu koja nema kraja, ali ima mjesto početka, a to je – knjižnica.

Čitajte djeci od rođenja!


Program Čitajmo zajedno! nastavak je sudjelovanja u nacionalnim projektima Rođeni za čitanje i Čitaj mi!

Rođeni za čitanje nacionalni je program poticanja čitanja djeci od najranije dobi, koji se provodi kao mjera Akcijskog plana 2020. Nacionalne strategije poticanja čitanja koju je Vlada usvojila 2017. godine s ciljem poticanja međusektorskog povezivanja i suradnje svih institucionalnih i izvaninstitucionalnih sudionika na području poticanja čitanja. Akcijskim planom predviđeno je da program na nacionalnoj razini provode Ministarstvo kulture i medija  u suradnji s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske, uz podršku Hrvatskog pedijatrijskog društva i Hrvatskog društva za socijalnu i preventivnu pedijatriju. Program će višegodišnjim aktivnostima na nacionalnoj razini promicati čitanje od najranije dobi i baviti se predškolskom djecom kao čitateljima uz aktivnu ulogu pedijatara. Čitalačka pismenost jedna je od bitnih životnih vještina koja utječe na naše zdravlje, stoga je namjera da poticanje čitanja djeci od najranije dobi postane sastavni dio preventivnih i javnozdravstvenih mjera u promidžbi zdravlja djece.

Čitaj mi! prva je nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja. Pokrenuta je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.), a odvijala se pod pokroviteljstvom Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Cilj kampanje je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Podjednako važan cilj jest poticati roditelje da s najmlađom djecom što prije počnu dolaziti u lokalnu narodnu knjižnicu.


Čitajte djeci naglas od rođenja da bi...
...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
...mogla čuti zvukove, rime i riječi.
...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

PODIJELI: